pondělí 8. března 2010

dnes MDŽ

...nedávno řešené a přetřásané diííílema s oslavou svátku sv. Valentýna je tady opět. Má jiný kabát a jmenuje se MDŽ.
Tak slavit nebo neslavit ?


Když zavzpomínám, což mi můj věk dovoluje, cítím vůni velikého štosu bonboniér.
Dostávala je moje maminka od pánů profesorů. A to i přes to, že nebyla žádnou vědkyní ani jinak vzdělanou dámou. Byla manželkou mého tatínka a tatínek byl obyčejný školník.
U našich dveří zvonili, či spíše klepali alkoholem provonění vzdělanci aby moji krásné mamince štosovali sladké krabičky a plnili vázy květinou té doby, karafiátem.
Moji favoritkou byla moje jmenovkyně "Lidka". Pamětnící pamatují na zažloutlou krabici s elegantním zlatým nápisem téměř mého jména.( Protože, já jsem s ta s ypsilonem).
A jak ta krabičková věž v kuchyni rostla a voněla víc a víc, tak rostla i žárlivost našeho tatínka.
Nakonec náš tatínek ( přes fakt, že nebyl pan profesor) byl provoněn alkoholem taky "o)
Dokonalou vášnivou scénu i zbývající štos, rázně uklidila naše babička. To když všeho bylo dost.

...no a já dnes dostala kytku a slavím! Protože znám a ctím prapůvod MDŽ a taky proto, že ženou jsem a cítím se tak.
Pepa mi přinesl jarem vonící kytičku a pořídil mi na můj popud silikonové formičky na muffíny. A tak Zdenko, konečně se můžu do tvého receptu pustit :o)



A ještě : Všechno nejlepší Gábinkám !

7 komentářů:

  1. Máš taky skvělého muže (jarem vonící kytička musela být úžasná) a ty formičky na muffínky - tak do těch jsem se zamilovala :-)))
    Ať se povedou a hlavně ať vám chutnají, jako nám.

    OdpovědětVymazat
  2. Já závidím kytičku i formičky, že jsem ženou si nikdo nevšiml:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za přáníčko k svátku! Mám tu pro tebe ještě tác od dortu a vůbec bych tě zase ráda viděla :-). Tak si dáme někdy rande před barákem, nebo nebudeš chtít přijít na kávičku?

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezky napsaná vzpomínka. Nakonec jsem kytku včera dostala také, což potěší. Takže se večer připíjelo i na MDŽ. A bylo to fajn, protože vždycky je fajn, když je co slavit. Muffiny normálně nedělám, ale určitě se tady poučím:-) Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Andy já jo, já si všimla. Kytka asi nevydrží ale bábovičky půjčim, jo?
    Jitko, moc děkuji a jsem ráda, že jste byla kytičkou obdarována taky. Já mám kytky ráda, ráda je dostávám a taky si je drze kupuju sama v sámoškách :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám kytky taky ráda. dostávám je od muže celkem často(on je koupí, Jára předá), ale na MDŽ ani Valentýna zásadně ne:-)Formičky jsou krásné, jsem zvědavá, jak se osvědčí v praxi.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak jsem byla na dva dny mimo a tady je takovýho krásnýho psaní :-).
    Když jsem byla malá holka, tak jsem říkala, že se mi rodiče tímhle jménem pomstili. Neb jsem dostávala květiny na MDŽ a vypadala jsem, že chci býti důležitá. Dneska dostávám dvě květiny najednou a mám velkou radost ;-) Díky

    OdpovědětVymazat