pondělí 8. února 2010

Ženin králíček



...když moje Žena bývala děvčetem, to jsem ji tuatam nutila stát v kuchyni aby viděla co a jak aby se něčemu přiučila.
To se děvčeti pramálo líbilo a jak mohlo uteklo.
Jenže co je Žena ženou a navíc je matkou, to v kuchyni trávi chca nechca pár času.
A protože lepší se učí od kamarádek než od matky, jako ode mne, tak se naučila tento recept na králička od své kamarádky.
A byla tak hodná ta moje Žena, že mi recept předala. Děkuji ti Ženo, králiček je fakt báječný.
Králika původu jakéhokoliv, ten můj se mrazil původně u Alberta - naporcujeme na díly
a vložíme na 24 hodin do marinády.
Marináda : jedenapůl hrnku oleje (Divičky, jeto dobře a basta, snad jen kdyby jste chtěli tímto způsobem připravit kuřátko, tak stačí půl hrnku)
dva hrnky vody, llžička pepře, dvě lžičky sladké papriky, dvě lžíce kečupu, dvě lžice hořčice, pět stroučků prolisovaného česneku a jedna veliká cibule nahrubo nakrájená. Promícháme a vložíme do ní porce králika.
Za 24 hodin vyjmeme z lednice a pozor : až nyní osolíme!!!! :o) Přikryté pečeme na dvěstě jedenapůl hodiny, pak odkryjeme a pečeme ještě půlhoďky.



Má vyštíhlená Žena jako přílohu smaží na másle předem uvařené brambory a nejlepší je prý čerstvý vchleba.

3 komentáře:

  1. Och, jak chápu tu tvou Ženu. Ani já jsem pranic netoužila stát v kuchyni a být vzdělávána v tomto oboru. Jo, ale od tý doby co chodím po tom internetu a koukám na ty blogy...
    Kdo umí, ten umí a kdo neumí...ten vaří s otevřeným laptopem :)
    K radosti svého muže a k údivu své matky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Někdy musím vyzkoušet na domácí králíčky od mé maminky :-). Dělám ho totiž stále stejně jako ona - tj. na špeku :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Já se tedy nevzdělávala,,vzdělal mě až život.ne nijak závratně v tomto oboru.králík vypadá báječně...já to tedy nejím...ale i tak vypadá skvěle:-)

    OdpovědětVymazat