pátek 5. února 2010

Vnuk nevnuk


Kdyby bylo vše jak by mělo být, byla by Toníčkovo babička Boženka.
Boženka bývala manželkou mého muže. Jenže stalo se, že Boženka navždy opustila Pepu, Toníčka, svoji maminku, celou rodinu a přátelé i jezevčici Áju. Opustila tento svět. Boženka umřela.
Když jsme se potkali s Pepou a krátce na to začali spolu žít navštívil nás tehdy ani ne desetiletý Toníček.
To ještě moje rány z bouřlivého rozvodu nebyly zdaleka zažehnány a pořád jsem se divně uvnitř chvěla.
Rozsvítili jsme s Toníčkem v kuchyni svíčku a hleděli na sálající ohýnek.
A najednou si Toníček přisednul ke mně a na chviličku si položil hlavu na moje nejisté rameno.
A já věděla, že jsem babička.

S vnukem Toníčkem jsem od té doby zažila už hodně legrace i těžké chvíle.
A nyní je to už Tonďas a žije s námi.
Kvůli Tonďasovi se učíme jaké to je než dítě roztáhne křídla a uletí do svých dospělých představ.
Tak utalalum, utalalum Tony :o))))

Ořechové řezy rovná se jednoduchá věc.
To vemete hrnek a nasypete dvakrát polohrubou a ještě jednou hrubou mouku, jednou cukr (já hnědý), jednou mleté ořechy, pak jeden prdopeč, jeden vanilkový cukr a do sypké směsi přidáte tři vejce, hrnek mléka a půl hrnku oleje. Zamíchat a upéct. Na polevu utřete tři žloutky s práškovým cukrem (asi hrnek)a třema lřícemi leplé vody. Polevu nalejete ještě zetepla.

8 komentářů:

  1. Myslím si, že teď je to tak, jak to má být... :-) Napsalas to tak krásně, že mě to až dojalo, fakt!

    OdpovědětVymazat
  2. Hezky napsané, přeji Vám, ať se s Tondou daří:-)A ořechové řezy zkusím. Díky Vám jsem za pekařku:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky jsi se stala babičkou :)
    Zítra mám v plánu "tytvoje brambory", tak se těším.
    P.S. nevadí, že tykám? Ale mám dojem, že jsi v kategorii energických babiček :))

    OdpovědětVymazat
  4. moc hezké..a jdu péct ty řezy!

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Gábi přes Diny, sekám chyby snad jako opravdová babi :o) a vůbec nevadí, že tykáš, naopak

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, narazila jsem na Váš blog myslím přes Diny a moc mě zaujal. Vlastně Vy, jako osoba. Moc bych si přála mít nablízku takového člověka, jako jste Vy! Koláč rozhodně vyzkouším, bo mám ořechů plný mrazák a když je nezdělám, tak mi je manžel vyhodí:-) Chtěla jsem se zeptat, jestli mohu pak vystavit Váš recept na mém blogu? A brambory dělám taky. Je to lahůdka. Občas dávám nahoru ještě plátky slaniny, to je pak teprv ňamka.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den Jano, jsem ráda,že se Vám můj blog líbí. Pořád ještě klopýtám a chvíli budu ale začíná mě to bavit čímdál víc. Recept samozřejmě zveřejněte na svém blogu, máte mé svolení. Zdravím Vás

    OdpovědětVymazat
  8. Moc děkuji. Já jsem také začala teprve letos začátkem ledna. K dokonalosti mám daleko, ale jo, baví mě to, baví. Mějte se hezky!

    OdpovědětVymazat