pondělí 15. února 2010

Akváček


... no přiznávám, už minulý týden jsem se pokusila obnovit svůj oblíbený rituál. Ani nevím, na jaký popud zhruba před dvěma lety vznikl ale je tady.
No a protože jsem měla asi tisíc důvodů proč jsem ho na půl roku až do minulého týdne opustila, opět se pokouším ho obnovit. A že to jde ztuha.
To musíte nejdřív přestat myslet na hromadící se kupu žehlení, na další a další musy vaši domácnosti.
Pak se zvednout a vytáhnout ze skříně drahou sportovní tašku, co jste si pořídila v euforii loňského roku, vhodit plavky, ručník a všechny důležité věci a nakonec vzít sama sebe.

Cestou dolu Chvalemi mi hlavou odeznívají všechny ty potřebnosti, kterým jsem se měla věnovat. Jenže já kloužu po vmrzlém štěrku do ledu a kontroluji přítomnost mobilního telefonu. To pro případ, kdybych sebou sekla nějak blbě a musela volat RZS.
Na křižovatce u nákupního centra jsem vydechla. To už i nevyžehlené prádlo vyvanulo z hlavy a přede mnou čistá a suchá silnice. Uf. Vykračujíc jistou nohou se stalo, co mi hlava nebere. Já upadla. Švihla jsem sebou ve vší své velikosti na úplně suché silnici.
No já tedy nevím, nejsem taková ta úplně věřící jestli mi rozumíte, ale tam nahoře musí být někdo s obrovským smyslem pro humor.

A protože zima ne a ne opustit naše končiny, už se z ní radují jen naši psi. Tak tady něco na zahřátí.
To na kousky nakrájíte zeleninu, nebo vyndáte mražku. Malinko orestujete na trošce oleje. Nalejete vodu, přidáte vegetu a než se začne vařit voda tak: vemte hovězí mleté maso. Asi 25dkg, přidáte vajíčko, malou lžičku solamylu, trošku vegety a nadrobouško nakrájenou petrželku, může být i sušená. Uňahňáte pořádně a mokrýma rukama vykoulíte koule, které mají v pase asi 2cm. Házíte nima do vařící polévky. A vaříte asi cca 20min. Získáte kvalitní vývar. A jestli vašimi strávníky nejsou děti, opepřete, nebo jiným způsobem nabrušte.
A protože já mám v zimních měsících slabost pro česnek tak před tím než si do talíře naliju polévečku i s knedličkama, tak tam vložím syrový rozdrcený česnek. Jo a abych nezapomněla, Maruška si myslí, že jsou játrové , tak jsou dobré a že to bejvala kuchařka !
A úplně na závěr, vzkaz pro Divičky :"faaakt se nerozvařej" :o)

10 komentářů:

  1. Jo, smysl pro humor tam nahoře maj´. Občas i pěkně černej´.
    A vaření zase lehký, rychlí, prostě super :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já si dnes zasportovala u žehlícího prkna. Hlava přestala bolet až večer, tak jsem u toho kecala s mamkou...

    Ne že bych ti to přála, ale dost jsem se pobavila :-D.

    OdpovědětVymazat
  3. žehlo nenávidím!!! žrout času, energie a vůbec...

    a jestli tedy platí ta poslední věta...tož to bych do toho šla :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Recept taky vyzkouším. Rychlá a jednoduchá jídla, to je moje:-)
    Žehlím minimálně, jen to nejnutnější, ostatní zvládne sušička.
    Sport jsem jaksi vynechala v posledních 2 letech a naskákalo mi spousta kil nahoru:-( Novoroční závazek sice byl, ale když je venku taková zima...

    OdpovědětVymazat
  5. Moniko, sušička je naplánovaná s koupi nové pračky. Jen Pepa to ještě neví :o)))

    OdpovědětVymazat
  6. Vílo, to by ses asi bavila ještě víc kdybych se napráskala, že jsem si u toho lopingu roztrhla gatě. A to přímo tam - na zadku :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak mě žehlení ba docela, když mám klid, děti spí a já u toho koukám na film.
    POlívečka vypadá perfektně. Zkusím, taky teď do všeho tlačím syrovej česnek. Děti už se mi smějí, že vyháním upíry, ale já zatím bojuju jen proti virozkám.
    A já sím taky zásadně padám jen na suchém a rovném povrchu. A zásadně, když chci bejt za dámu (podpatečky, sukýnka) to je pak ta pravá potupa. Páč jsem pak akorát tak za šmatlavé čuně.
    Bazén mám vedle baráku, navíc kamarádka to tam vede a já prostě ne a ne se svlíknout do plavek. :o)))

    OdpovědětVymazat
  8. Moc Vám všem děkuji za příspěvky a ať se Vám polívčička vydaří :o)

    OdpovědětVymazat
  9. Super receptík, určitě zkusím ;o) máš úžasný sloh, krásně se to čte ;o)

    OdpovědětVymazat