čtvrtek 7. října 2010

VERSAILLES část čtvrtá



La Flottille mám tak ráda francouzské hospůdky a kavárny












Ve skleněné vitríně s moučníky jsem zahlídla ve Francii velice oblíbený koláč.
Obrácený koláč Tarte Tatin. Byl objeven prý náhodně, když Stéphanie Tatin, rozptýlená přítomností fešného myslivce, dala péct pouze jablka s cukrem a zapomněla na těsto. Vznikla tak karamelová pochoutka. Receptů dnes najdete hodně (i s hruškami, se skořicí, ořechy ....i postupů je víc než dost) já přidávám svůj, tak jak jsem se ho kdysi na jihu Francie naučila já
Pět sladkých jablek oloupeme, odjádřincujeme a nakrájíme na kousky, které hustě rovnáme do kulaté pečící formy nejlépe s abrazivním povrchem.
Na másle necháme pomalu zkaramelizovat cukr (měl by být palmový ale nemusí). Hotovým teplým karamelem přelijeme jablka.
Listové těsto rozválíme a položíme na formu. Přečnívající těsto odřízneme a okraje těsta konečky prstů vtlačíme mezi jablka a formu. Nakonec těsto propícháme vidličkou. Pečeme 15 minut.
Po upečení necháme mírně odrazit. Kontrolujeme, zdali není těsto přilepené na formě, popřípadě uvolníme nožem. Na formu položíme talíř - větší než je forma! a převrátíme.
Bon goût

Krmení Mišelína má svoje první úspěchy. Pani uklízečka v práci mi řekla "ste nějaká jiná, ne? máte jinak vlasy?"

6 komentářů:

  1. Já bych taky ráda zhodnotila tvé vlasy..dává zubům ještě týden abude kafe? ju?

    OdpovědětVymazat
  2. Aranelko, musím napsat, že fotečky ze série Francie, jsou nádherný!!!! Mám pocit, jako bych tam byla :-) A úplně cítím tu atmosféru kaváren a vůni těch koláčků, recept co uvádíš hned odpoledne zkusím :-)
    PS: Držím palce, nevzdávat a vytrvat v boji s Mišelínem!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Recept vypadá trapně lehce a velice chutně..o víkendu ho vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Fotky krásné, moc se mi líbí:-) Koláč taky,to jsem celá já...Gratuluju k úbytku váhy a ke zkrásnění:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Takže koláček upečen a je prostě mňamózní. Doporučuji!!! Jen jsem přidala skořici, jablíčka bez ní si nedovedu představit :-)))
    Děkuji paní :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. No nevím Moniko, jestli zkrášlení v mém případě je ten správný výraz :o) Koláč je bezvadný pro milovníky vlažných, ne suchých moučníků, ještě jsem zapoměla napsat, že se může konzumovat teplý i studený přizdobený našlehanou smetanou :oD
    Lucko u nás je skořice zakázaná, to Pepa má na ní alergiii :oDDDD

    OdpovědětVymazat