pátek 15. října 2010

Mišelíne, Mišelíne...

...krmím tě dobře?
Reaguji na včerejší komentíky k mému nemalému měsíčnímu úbytku váhy. Tak tedy: (pozor jen pro ty co mají čas, příspěvek je obří )
Proč krmím Mišelína ? přesto, že jsem se snažila sama sebe přesvědčit, že být tlustá je můj úděl.... že už to nemá cenu....že jsem prostě taková....jsou to geny....stres....práce v noci....práce nepravidelná...biobordel
Jenže, nejde mi to pod fous. Prostě nejsem spokojená a klidná plnoštíhlá paní. Založením jsem trochu i sportovní typ, tedy ráda bych skočila do jeans a do trička projmutého v pase. Nemůžu si na ty hábity zvyknout, navíc hábitem nic nezakryju, protože moje figura oplývá typicky ženskými tvary. Prostě velkým trikem nic neschovám, mám zadek a stehna, naopak stává se ze mne typ kredenciózní.
Opět mě začalo bolet koleno....stávkoval žlučník....čokoláda neutlumila moji depku, jen přidala další kilečko navrch...
Kdo jste sledoval jako já americký seriál "nadměrné postavy" (tak nějak se jmenoval) a máte nějaké to kolo navíc, víte jaký strach se mne zmocnil
Tři dny po zahájení mé diety, mne čekala pravidelná návštěva endokrinologie. Trošku se vždy obávám, co na moje špíky pani doktorka ale ona tam nebyla, měla dovolenou. Zastupoval ji starší nicméně šlachovitý sluncem opálený pan doktor. Nepamatuji si vše z jeho vášniplného proslovu, jen zbytky....tak mladá!...co to děláte!....i rajče má kalorie!...to si uvědomte! pak už nic, jen zdvižený prst před nosem.
Jak to začlo:
asi v hlavě. Věčná záhada, co nosí mé jádro (snad pan doktor Koukolík by dokázal vysvětlít)
Jak už jsem psala v prvním příspěvku Krmení Mišelína, nehubnu poprvé. Ale nevydržím...nevytrvám... houpám se....nemám vůli...jsem na sladké a tím jsem taky začla !!!
Rozloučila jsem se s cukrovinkama všeho typu.(nepočítám müssli tyčky. Nosím je naopak u sebe a když nastane správná hodina, vytáhnu ji a sním klidně v tramvaji. Navíc mi zachránili život v Paříži :o))) to samé platí třeba o loupaných mandlích) Ne tím, že jsem je zlikvidovala po vzoru tety Kateřiny i všechen cukr v domácnosti, to by asi nebylo o vůli. Rozloučila jsem se se sladkostma s pocitem, že jsem už sakra velká holka. Sladké patří do pusinek malých dětí za odměnu v rozumné míře. Sladkosti jsou můj antik :o) Nejím je, hotovo basta fidli
V tomto smyslu si pochutnávám na ovoci. Jím hroznové víno, jablka, banány, moje oblíbené pomelo....nakonec i mrkev a kedlubny mi teď připadají sladčí !
Maso ač nejsem masíčková, byla jsem dokonce kdysi vegetariánkou ba i dokonce vegánkou, asi pět let. Toto období paradoxně ustalo z důvdu obráceného. Já hubla, nezadržitelně. Přesto, že jsem jedla a jedla, ořechy, vločky, zeleninu, vitamíny.... Když jsem stoupla po Vánocích na váhu a ukázala při mé výšce 175 cm váhu 58kg a v únoru téměř 56, přiznávám i jsem se lekla. Jenže na jaře se začly opékat na zahradě buřty a světe div se dala jsem si a tím jsem definitivně ukončila toto období.
Nyní jím maso hlavně krůtí (různě ho peču se zeleninou) nebo kuřečí prsní (marinuju, kořením, moc nesolím a mrsk s ním na pánev) Hovězí libové vařené. Přílohy jak jinak zelenina...zelenina...ve vyjímečných případech ovoce.
Zvláštní kapitola jsou ryby. Jím je a mám je ráda. Upravuju je jak mě to naučila moje exšvagrová, která je rodilá švédka a ryby fakt umí. Balím je tedy do alobalu, který pomažu troškou olivového oleje, sypu na ně sůl s příchutí citronu(ikea) a pár bylin. V případě lososa kopr.
Dopřávám si je obden, hlavně tvoří moji večeři popř. oběd. Pokud jsem v práci, mám sebou konzervu tuňáka ve vlastní šťávě. A nepohrdnu zavináčem.
Další bílkovinou jsou sýry a mléko. Mléko nepiju, nemám ho ráda a tím kapitolu o něm uzavírám. Jím jogurty a piju jogurtové mléka. Bývá to moje odpolední sváča. Sýr, konzumuji zejména čerstvý kozí, mozarellu, gervais, lučinu, ve vyjímečných případech český eidam. Ach jo.
Komu by se zdálo, že nevařím, nemá pravdu. Vařím nyní podstatně častěji a docela chutně. Tak třeba polévky. S ohledem, že venku nebývá už nic moc počasí je třeba se prohřát teplým jídlem a polévky jsou mím oblíbencem. Navíc je všude krásné čerstvé zeleninky dosti. Tedy základ malinko orestovaná zeleninka na olivovém oleji - žádný jiný tuk nepoužívám(občas máslo jen malilinko), k zahuštění polévky používám červenou čočku, která se snadno rozvaří a navíc dá polévce pěknou barvičku. Přidávám i jiné luštěniny, brambory na kousky, nebo hrst ovesných vloček, houby. Nikdy nezapomínám na bylinky, čerstvou petrželovou a celerovou nať.
Přílohy jen a jen zelenina, no. Dokonce i to rajče :o)
Pečivo to já ráda i v žracím období jím celozrnné. Mám ráda ty vrstvy chutí, které v bílém rohlíku nenajdete. Celozrnný krajíc chleba opečený v toustovači postraším lučinou. Na jeho půlku si kydnu malou lžičku brusinek. (těch se nedokážu vzdát, tahle snídaně je náš domácí rituál i Miška říká, že si ráno přeje ten náš dobrý suchý chléb :oD)
Občas si dám ovesné vločky do jogurtu ale nechutnají mi, když je krůt, dám si radši polystyrén. Rýžový nebo se sojou.
Nejím jak už jsem řekla sladké pokrmy, mlsky, čokíny a tak. Uzeniny, tučná traslavá masa, sádlo, smažené řízečky, prostě všechno nezdravé, protože nechci jen zhubnout, moje cesta k štíhlé linii je fikaná.
Nejdůležitější v mém počínání je čas. Dokonce budík. Ten jsem si v prvních dnech nastavovala aby mi zvonil (milosrdně) po hodině a půl. Po třech dnech jsem čas prodloužila na dvě a půl hodiny. A to mi zůstaloo. Nyní i bez budíku. Mám Pavlovův reflex a vím kdy mám jíst. i bez něj.
Co s nočníma směnama. Jak jíst ? Víte to někdo? Kolegové v práci mi nutí názor, že pracujeme a tím máme den. Já nevím. Dělám to tak, že v 20:00 hod večeřím (bílkoviny plus zeleninu) a po 22:00 hod si dám zeleninu nebo jabko. Snídám ve 4:00hod. V 7:00 hod jsem doma (vyvenčené Holynky, já po sprše) a du spát. Probudím se kolem poledne, když je u nás Maruška dřív, asi v deset. Co mám jíst v poledne, když je to vlastně moje druhá snídaně? Já to neřeším. Jestli mám chuť na polévku, dám si ji. Když jogurt a vločky nebo chleba dám si to. Pokud budete vědět jak správně tohle řešit a poradíte, budu moc ráda.
Piju hlavně vodu s citrónem. Máme doma na stole skleněný džbán s vodou s v něm vymačkaná půlka citronu nebo limetky. A vařím si čaj nečaj. Červený keř z jižní Afriky známý pod jménem rooibos. Nejradši s aromou vanilky. Nepohrdnu ani jinými čaji ale nic speciálního. Zelený čaj nepiju, nemám ho ráda. To už spíš oolong. A ráno samozřejmě Ceylon OP Dimbula Uduwela. I ten patří u nás doma k ustálenému rannímu rituálu, kupujeme ho sypaný v čajovně.
Rozvrstvení dne, nu ráno jak už jsem psala začínám chlebem nebo zjednodušeně vlákninou. V práci si dám dva polystyrény a jabko. Dopolední svačina je ovoce. Oběd pořádně hustá polévka. Odpoledne začínám konzumovat bílkoviny. Jogurtové mléko, jogurt ...to je moje odpolední svačinka. Večeře je ve znamení bílkovin v podobě masa ale i sýrů nebo krůtí šunky samozřejmě zeleninka.
Toť vše. Snad ještě dětský talíř. Jídlo nehodlám odvažovat, prostě jím z menšího talíře. Ano v tomto ohledu dítě jsem :o)))
Netrpělivě čekám na Vaše komentíky, názory a kritiky. Jen tak se můžu posunout dál, snad správným směrem.

20 komentářů:

  1. Švagrinka, držím Ti palce, gratulujem ku krásnemu úbytku váhy. Ak sa Ti chce, pošli mi tú diétu. To ješ každé 2 a pol hodiny?
    Zdravím Vás všetkých.
    Pá.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Magduška :o) ano jem každé 2a pol hodiny z menšieho taniera. A moc ďakujem za podporu !
    Už sa teším na november !!!

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Aranel, přiznám se, že tvůj příspěvek jsem s chutí vyměnila za sociologii a taky, že o půl deváté večer se mi na grilu při čtení o krmení Mišelína připravují dva malé steaky z krkovičky...zatím si je můžu dovolit, zatím a stále od doby, co jsem se narodila. Tím chci říct, že se do tebe nedokážu vžít, nedokážu říct, že mám vlastní zkušenosti. Nemám, ale z toho, co čtu si myslím, že složení tvého jídelníčku je v pořádku i častost jídla. Myslím si, že tak velký úbek váhy byl jen teď, zpočátku, pak už tak veliké hubnutí nebude. Pokud ty se cítíš, že nestrádáš a netrpíš hlady, pak ti jen budu držet palce :-):

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Pavlo, moc děkuji a vypadá to, že jsi práskla hřebíček na hlavičku. Od toho včerejšího převážení jsem nejistá tak jsem dnes koupila i chytrou knihu Ale bude to asi tak, první kila jdou rychle dolů. Spíš to ukazuje jak moc jsem byla rozjedená :o)))) A přesto, že krkovice není můj šálek kávy, dobrou chuť ! A pohodový víkend

    OdpovědětVymazat
  5. Musím říct, že cifra úbytku mě krapet zaskočila, ale podle jídelníčku a frekvence jídla se zdá být vše v pořádku. Rozhodně bych ke zdravému jídelníčku přidala i zdravý pohyb. Když je pevná vůle ve stravování, tak s pohybem to bude jistě brnkačka ne? :-))) Plavání, aerobik, posilovna, rotoped....... Ať se to hubnoucí tělo zpevní!!!
    Musím se přiznat, že jsi mě navnadila a už 10 dní si hlídám jídlo, zásadně nejím sladkůstky a pak také každý den cvičím. Ale moje Mišelinová cifra je úplně jinde........ Držím palce ve zdravém hubnutí.
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  6. Lucko, cifra úbytku mne nejen zaskočila ale vzbudila ve mne oprávněné obavy jestli dělám všechno správně. Jak už jsem psala v komentu pro Pavlu, koupila jsem si dnes knihu od pani Málkové a přihlásila se i na www.STOB.cz SEBEKOUČINK. Zahájila jsem debatu na toto téma a hlavně na téma "práce v noci a hubnutí" snad se mi někdo ozve. Co se týká pohybu, zvýšila jsem zatím jen frekvence a délky procházek s Holynkama(to ta podzimní chřipajzna) ale od příštího týdne plánuju (s ohledem na bolavé koleno)zatím plavání a akváč. Přeji krásný "Bájový" víkend :oD a moc děkuji za tvůj komentář !

    OdpovědětVymazat
  7. Takhle sepsané, se to zdá i snadné:-) Ale je mi jasné, že zdání klame...Super, že jdeš do boje s takovým odhodláním. Já ho sama v sobě nemohu vydolovovat, ale snad se i díky tvému příkladu k lepší životosprávě dokopu...
    Taky nevidím, žádnou chybu, možná si pro jistotu ale dej práci a spočítej denní příjem v KJ, aby si tělo nezvyklo na malý příjem. Správně by to mělo být při dietě, jestli si dobře pamatuju orientačně okolo 5-6000 Kj.
    Jsi fakt dobrá, držím palce, ať jsi nejen čím dál štíhlejší, ale hlavně zdravější a plná energie!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tohle vypadá velice dobře.Držím moc palce, ať vytrváš.Doufám, že Tě na popisce poznám! :o)))

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Aranel, pokud se mohu přidat: jídelníček vypadá dobře, odhodlání je jistě nemalé. Pokud ale mohu přidat skromnou radu: jak psala výše Monika: pozor na kalorický příjem!! Pokud by byl o dost nižší, než je standart, mohl by to být časem problém. Tělo si navykne na nižší příjem, a jak se pak jednou najede zpět, bude přibírat mnohem rychleji...
    Noční jezení je trochu problém, přece jen celý ten obrácený rytmus není pro tělo přirozený. Souhlasila bych se zlatou střední cestou: určitě jíst, ale ne takové porce, jako přes den. Časové rozvržení vypadá taky dobře.
    Držím pěsti v odhodlání, ráda poradím více, když budu vědět...
    Katka

    OdpovědětVymazat
  10. Aranelko, vypadá to dobře.ten jídelníček blahopřeju a držím pěsti ať Ti tvé odhodlání vydrží. Taky jsem si říkala, že ty kila rychle ubydou ze začátku a pak už to pújde pomaleji.Já mám problém opačný, potřebovala bych něco nabrat:-) no, jenže když nestojím o tuk ale svaly, tak je to u mne docela problém s mojí stavbou těla. Co už. Každý to má nějak. A tvůj jídelníček je mi dost blízký, dík, že ses rozepsala. J.

    OdpovědětVymazat
  11. Moniko, moc děkuji za držení palců, moc to potřebuju a moc si toho vážím ! S počítáním kalorií mi pomáhá program na webovkách STOB, tzv. SEBEKOUČINK.
    Je třeba se zaregistrovat, založila jsem si tam i blog a počla komunikovat s těmi co už jsou štíhlí a drží si váhu

    OdpovědětVymazat
  12. Vlaďko, taky moc děkuji ! V Černošicích mne poznáš neboj :o)))

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Katko, vítám tě a moc děkuji za tvé rady. Budu dál o krmení Mišelína psát, už vím o čem a tvé rady budu moc potřebovat. Krásný zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
  14. Janko, můžeme se dohodnout na spolupráci. Já bych ti pár kilo dohodila, co ty nato ? Moc tě zdravím a jsem moc ráda, že jsi zpět v naši blogařské rodince :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Aranel a Janko! Vaše komunikace mě rozesmála! Vedu s kolegyní, jež nemůže přibrat těch pár kilo ještě zoufaleji než Janka, docela často stejnou komunikaci, ale předání jsme ještě pořád neuskutečnily!!! Někde bude nějakej zakopanej pes!:-)
    Pěkný den! Katka

    OdpovědětVymazat
  16. Katko, jestli zjistíš jak uskutečnit "předání" měla bych dost i pro kolegyni, kterou zatím cpi medem a ořechy :o))))

    OdpovědětVymazat
  17. Andy, děkuji! mělibychom se sejít,než začne předvánoční šílenství !

    OdpovědětVymazat
  18. Na kolegyni nefunguje nic! Ta spolyká klidně za měsíc dvě kila čokolády a tři kila gumových medvídků!!?! No přijde tohle někomu normální? A další sortiment k tomu. Mě osobně by tři kila "gumáků" zabily, i kdybych je rozvrstvila do celého roku...:-)

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Minon, to musí tvoje kolegyně zkrátit intervaly z jednoho měsíce třeba až na jeden den. Výsledek se dostaví :oDDDD

    OdpovědětVymazat