neděle 11. července 2010

Nemám ráda fotbal

... ten televizní. Vlastně ten naživo jsem neměla tu čest.
Ale televizní mi vadí do té míry, že bych svůj stav nazvala bolestivou křečí. Je to jako fóbie, kterou nedokážu ovládat. Dokonce zvedám ramena k uším, cítím bolest hlavy a odmítám se bavit na téma "zkus to, je to zajímavý, bude tě to nakonec bavit". Takové slova ve mně vzvolávají náladu rozběsněného býka, který chce udeřit, nakopnout, nabrat na rohy, jenže ztrácí dech, hlava mu třeští a tak se svíjí a padá k zemi. Není to pěkné.
A to bývala doba kdy jsem se , zejména jako nová přítelkyně svého muže " fotbalového diváka" opravdu snažila tento stav překonat ale bylo to silnější než já.
Fotbalotelevizní fanda, nadšenec jako je můj muž, jen stěží chápal, proč chodím po bytě se zaťatým chrupem a místo odpovědí cítím horký vzduch mezi zuby.

Pravda i já jsem měla o svém zdravém rozumu v tomto směru pochybnosti a dokonce jsem se jala provádět na sobě amatérskou analýzu v duchu slavného profesora Freuda abych zjistila, že ponejvíce, zásadově mi nevadí zelený lán nízko ustříhané traviny ani vtipálci v barevných trenkách a podkolenkách, dokonce ani ten kulatý černobílý nesmysl.
Mně vadí nejvíc zvuková kulisa.
To nekontrolované ječení pomalovaných šílenců s šálou v ruce, burácení davu doplněné nehorázným vytrubováním (a že hudbu mám ráda) vášnivý přednes komentátora na pokraji svého emotivního vystoupení, předpokládám, že po každém zápasu ho musí vyměnit, že už další by jeho sportovní srdce neuneslo.

No a najednou mně to napadlo. Musím mu objasnit, názorně předvést jaké to pro mne je, slyšet televizní fotbal. Jak mu objasnit co cítím.

A pak jsem dostala ten nápad.
Už jen při pomyšlení na můj plán jsem pocítila slastnou úlevu.
"To bude ono" mumlala jsem si usmívajíc tzv. popod fous (né žádný nemám, myslím) A počla přehrabovat svoji dámskou zásobu DVDček.
Mám to! mám ho!!!!
A vyrazila jsem směrem do pracovny kde si už tak napůl apatický manžel udolaný všema těma číslama a tabulkama potíral levou rukou čelo.
"Dáš si kafíčko ?" opáčila jsem záludně, nicméně mile
"Jéééé, to bych si dal" povyskočil směr obývací místnost.
"Nepustíme si nějaký film?"
"Jooo, klidně a máš něco zajímavého ?"
"Ano mám"
"A jak se to jmenuje ?"
"Hodiny"

Mno, jestli máte stejnou fóbijku jako já, jestli složitě své polovičce vysvětlujete nepřekonatelně nepříjemné pocity, které vás ničí při sledování fotbalu a on ještě pořád nechápe, že když už se dívá, tak laskavě potichuuuuuu, nebo přímo trváte na sluchátkách a on za tím pořád vidí jen jakési ženské vrtochy, a ne nebezpečný stav ve kterém se vskutku nacházíte, udělejte jednu věc: pusťte mu jmenovaný film.
Já vám garantuji, že pochopí. Pochopí, on ucítí!!!!
Až se v necelé polovině filmu slušné ale se zdviženým obočím na vás podívá s výrazem "co to je?, to nemyslíš vážně ?, je to příšerný!, okamžitě to vypni nebo zešílím!!!!!" v klidu pokývejte rukou a krátce vysvětlete že : to nejlepší teprv přijde, určitě to miláčku pochopíš !!!!!!!!!, vydrž ještě chviličku uvidíš jak zajímavé téma to je, a hlavně má to překvapivý konec!!!!!!!....
Při závěrečných titulcích pokývejte uctivě hlavou jak krásný a kvalitní film to byl (a, že je) Připravte se na záplavu hanlivých výrazů na adresu tvůrců, vyslechněte jeho slova zoufalství (a zoufalej bude, to mi věřte), tak teprv nyní, v tom jeho zhrouceném stavu hluboké deprese, nyní prohlašte: "rozumím ti, vím asi jak ti je, takhle podobně se cítím já, když je v televizi fotbal."

"Ahaaa" zafuní mezi zuby

14 komentářů:

  1. Tak takový antifotbalový tah jsem ještě nevedla, ale protože fotbal nesnáším úplně stejně tak, jdu do toho. Zajímavé zjištění jsem udělala na právě skončené dovolené, kde se většina drahých poloviček živě?! zajímala o výsledky. Skoro to někdy vypadalo, že ty ženy to sledují víc než jejich manželé. Cítila jsem se být (opět) černou ovcí. A Hodiny nebyly:-)

    OdpovědětVymazat
  2. A co když dobře snáším fotbal i Hodiny?

    OdpovědětVymazat
  3. Aranel,
    krásné a vkusné umírnění mužovi"vášně pro fotbal".To se ti povedlo:-).
    Já to naštěstí řešit nemusím.Muže honička za merunou na obrazovce nebere :o).Jupííí(pro mě):-).

    OdpovědětVymazat
  4. Dámy, přidávám se k vám do klubu! Nesnáším fotbal... A už vůbec nechápu svou kamarádku Míšu, která nejen že fandí, ale rozumí tomu a můj muž by ji jistě mile rád za mě během přenosu vyměnil. Nicméně ani ona se neumí po zápase přeměnit v sud piva a bandu kamarádů... :-DDD

    OdpovědětVymazat
  5. za názornou ukázku tleskám!!!

    fotbal u nás nikdo nesleduje. Ale děděčkovi se chystáme pořídit sluchátka na formule :))

    OdpovědětVymazat
  6. Hlásím se jako další antifotbalový fanda :-DDD Naštěstí má můj muž televizi jako uspávadlo, takže nás trápí maximálně pět minut než to zařízne :-DDDD

    OdpovědětVymazat
  7. mně fotbalo nevadí..ale nerozumím mu..letos mi vadily ty vuvuzely, či jak se to jmenuje..ale beránek je umírněný divák..takže jsem přežila..a na chalupě nemáme TV:-)A nekoupíme si jí:-)

    OdpovědětVymazat
  8. fotbal v TV..nemám ráda?...nesnášíííím ho!! :))

    OdpovědětVymazat
  9. Pane Vlku, vy jste multikulturní guru, to je jasné. A výjimka k tomu :o)
    Lucko, však počkej až budou v TV aktuální formule :o))))
    Lucko máš to dobrý :o)
    Andy, TV na chalupu nepatří, já bych chalupu a les potřebovala moooooc
    Ostatní dámy vítejte v klubu :o)
    A Miško, jen jestli já nejsem spíš manipulátorka. Fuj ale to bych nerada. Jenže co má člověk dělat když pořád platí, že sytý hladovému nevěří

    OdpovědětVymazat
  10. :-)))))))
    Fotbal mi nevadí, ale návod je všestranně použitelný :-D U nás se bude hodit, až si manžel pustí nějaký děsně akční film :-))))

    OdpovědětVymazat
  11. :-). Tak film jsem ještě neviděla, ale po přečtení, o čem je, si myslím, že by u něj možná milý usnul:-). U nás doma nejen fotbal,ale i hokej, formule a na tu s ním už koukají i děti, protože je přes den. Ale budiž muži ke cti, že není jen televizní sportovec.Fotbal v tv mi mě moc nebere, ale vyloženou alergii na něj nemám.

    OdpovědětVymazat