pondělí 25. července 2011

Balkónové zpravodajství

Někdy se stane, že nechtíc něco ulomím já, HOlynky nebo silnější vítr...v takovém případě putuje kvítí do vázy a dělá radost přísedícím u jídelního stolu.


Je nutné zdůraznit, že nejsem žádná zahradnice ...já si jen tak trošičku v tom pidiprostoru na ni hraji ...já ani už nesním o veliké zahradě... o té sní Holynky ...tedy podtrženo sečteno, stačila by nám terasa, kde se dá tak nějak víc žít...
Zatím si tady žije pár rostlin...někdy je to spíš těžký boj než život, vždyť se nacházíme ve 4.patře směr jih...sluníčko pálí nejen na rostliny ale i na celý dům ...podlaha je rozpálená...vzduch suchý. Absence Zahradníčka zalévače je hotová katastrofa...zmar, může se Jeden rovnou vydat směr zahradnictví a lovit v zapomenutých květináčích.
Naštěstí v čase naši ani ne týdenní dovolené počasí nebylo nic moc...ano všechno špatné bývá k něčemu dobrému...a tak jsme žádné katastrofické ztráty nepocítili....
...navíc snažíme se stínit...rákosem a letos i markýzou....

Některé rostliny přezimovali ...světe div se v prostorách panelového domu....



...na některé vzhledem k doporučení zkušených zahradnic bychom neměli ani pomyslet...ale my pomysleli a vyplatilo se....

...některým se daří ať jsou kde jsou....

...oleandr, který díky Pepovo pravidelným nedělním návštěvám s plastovou lahví přežil zimu u proskleněných dveří ve sklepě....a pořádně se rozkošatil....momentálně nemá kvítka ale poupata se opět nalévají ....

Balkóny nejen v našem domě ale i v těch sousedících vypadají různě. Některé jsou osázené s přesnou mírou truhlíků a stejnoberevné květeny zejména muškátů....některé zejí prázdnotou...některé slouží k ukládání a odkládání směsice nepotřebností....

...já pořád zkouším ....letos nově jiřiny...


...překrásnou levaduli ....ulil Pepa...chjo...no koupil ale novou a stonky z té ulité při likvidaci tak intenzivně voněly, že jsme je společnými silami uložili do košíčku v ložnici....a tam si voní dodnes...

...mám ráda divočinu...binec :o)...
...náš balkón je trochu bláznivý....



... ovšem odpočívající květináče, zemina i hnojivo je ukryto ve staré bužirkové bedně na prádlo, před lety si svoje odsloužila v koupelně a nyní do roztrhání těla slouží na balkóně....
...na její víko pokládám termodeku a nezbytný polštář... Toť nejoblíbenější místečko naši Holynky ....


...na dřevěné lavičce sedává ráda Maruška....a někdy navečer se sklenkou vína i my....

...pouštní růže...tak té se zde daří ....



Pravda, o soběstatečnosti v pěstování potravin se v našem případě mluvit nedá ale trocha bylin a tuatam pálivá paprička neuškodí
<span class=
Jeden z letitých bojů jsem na svém balkóně prohrála...a vzdala jsem se představy, že by ho někdy mohl včetně stropu pohltit břečťan....zkoušela jsem různé druhy....Pepa vyráběl podpůrné konstrukce...zalévali i v zimním období...izolovali obří truhlík ve kterém byl osázený...už ..už to vypadalo, že se chytil a ze dne na den oschnl....

...letos na podzim se má provádět v našem domě sanace balkónů, bude se pokládat i nová dlažba měnit zábradlí a zateplovat jižní fasáda ...možná by nebylo naškodu se sejít u něčeho dobrého...a a popřemýšlet, které barvy a materiály nahradí šeď naší jižní strany :o)

6 komentářů:

  1. Krásné fotky...nádherný balkon. Obdivuji Tě, co vymyslíš na tak malém místě.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera! Žasnu, co se dá vykouzlit na pražském balkoně!

    OdpovědětVymazat
  3. Podle fotografií bych řekla, že už máš terasu :-) Balkon vypadá nádherně, já mám zahradu, ale zdaleka ne tak rozkvetlou :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Aranel- krásná reportáž z vašeho balkónového pidiprostoru. Vy jste úžasní zahradníčci i s tvojím pantátou (pořiď mu šáchor, ať může zalívat :-)
    Říkáš divočina !? Přijď se podívat ke mně na zahrádku !!!
    Měj se fajn
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  5. Krása..to já balkón ostuda nemám:-((tedy mám,a le nna něm nic...

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle jsem nemohla přeskočit, krásné bláznění..jen tak dál:)

    OdpovědětVymazat