pátek 21. ledna 2011

Plastová okna....



... si nemůžu vynachválit. Jsou tak praktická, snadno se udržují v čistotě a i v těch nejmrazivějších dnech letošní zimy necítíme chlad či nedejbože průvan.

Jenže, dostavila se i negativa.
No, vlastně to nemůžu říct se 100% jistotou ale mám podezření, že to tak je.

Na parapetech mi dříve kvetli africké fialky. Letošní zimu se v květináčích objevila bílá plíseň a rostliny uhnily. Plíseň, nebo jakýsi bílý povlak se nachází na povrchu zeminy v květináči s oxalis. Ale jinak rostlina vypadá zdravě a květe.
Kvetou vánoční hvězdy i vánoční kaktus. Brzy se budou v kvetení předhánět tři orchidee.
Tak nevím, můžou za úhyn fialek plastová okna? Jaké jsou Vaše zkušenosti?

A ještě jeden dotaz. Moc toužím po jedné kytce se jménem Medinila.
Moc by ji to slušelo v jídelně na parapetu okna směr na jih, nad topením. Rosila bych a pravidelně zalévala. A použila nejspíš vyšší květináč, který se používá na pěstování orchideí.

A tak prosím o radu Vás všechny, odbornice i laické úspěšné pěstitelky pokojových květin.
Mám vytáhnout mrzký peníz z peněženky a vyrazit na nákup? Nebo si mám na tuhle krásku zajít chuť?
Krásný víkend všem :o)

7 komentářů:

  1. Milá Aranelko,
    plastová okna si taky nemohu vynachválit. Fialek jsem měla jeden čas asi 30 druhů a pak zničehonic taky tak nějak (plíseň) odešly a to jsme ještě okna neměli. Nová květinka je krásná, přiznám se, že jsem ji ještě nikdy neviděla, tak nevím. Takže jsem ti vlastně vůbec neporadila.

    OdpovědětVymazat
  2. Aranel- Plíseň opatrně seber a vyhoď, vzniká z přílišné vlhkosti.
    V zimě nepřelívej,zalívej méně často,ale důkladně, aby byl substrát spíše sušší (ne suchý !)
    Starou vidličkou nebo nějakým minikopáčkem občas nakypři půdu v kvetináči.

    S tou Medinilou to klidně vyzkoušej, když jí dáš potřebné podmínky takové ,jaké měla ve své domovině, občas jí pochválíš, jak pěkně roste a budeš si s ní povídat, tak ti URČITĚ dobře poroste !


    Přeji ti pěstitelské úspěchy !

    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se africké fialky daří i při plastových oknech. Je ale pravda, že jsem dost lepmlík, často na zálivku zapomenu, takže rozhodně přemokřené nejsou :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Aranel, můžu říct, že s kytkami si rozumím a že mi i docela jdou, ale tuhle krásku(Menidila) jsem zamordovala do roka do dne. Na jižní okno bych ji vůbec nedávala. Má ráda světlo, ale rozhodně ne přímé sluneční paprsky...více o pěstování třeba tady http://www.novyvek.cz/?sekce=maminka&pg=clanek&id=483
    Jinak moc pěkný blog, šup a už tě mám v oblíbených :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná kytka. Proč si s ní neudělat radost, že?
    Zdravím.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  6. Milé dámy, moc Vám všem děkuji za rady.
    Ivo poradila, páč tak nějak tuším, že to nebude jenom okny. Dokonce ani přemokřením, spíš typuji na nové hnojivo.
    Jaromilo moje, tak jsem plíseň sebrala, zeminu jemně načechrala - zejména u Oxalis opatrnost
    musí být.
    Ali vítej, to je dobrá zpráva!
    Danah vítej! i já si tě přidávám, tvoje zahrada je kouzelná!!!
    Radko, nejspíš si radost udělám :o)

    OdpovědětVymazat
  7. No kdybych jí pěstovalajá,rok jí nedávám..uměrostou kytky z leknutí jen:-)A já na tebe vůbec nekašlu,teto...zrovna si říkám,kdy mě zase cestou přijdeš navštívit:-) A jdemespolu na barování..tak co:-)

    OdpovědětVymazat