úterý 7. prosince 2010

Z kuchařky moji maminky...

...ořechové tyčinky.
Má je rád Muž, tedy můj dospělý syn.
Jenže když jsem viděla Ženu, tedy moji dospělou dceru, jak při jejich ochutnávání slastně přivírá oči....jsou to prostě ořechové tyčinky pro mé dospělé děti a pro všechny, kto se přidá :o)

A tady je recept od moji maminky. A když je od maminky, tak pekne po Slovensky :

1/4 kg orechov, 1/4 kg práškového cukru, 2 bielky

Pomleté orechy, cukor a bielky zmiesime. Cesto rozvaľkáme na doske posypanej práškovým cukrom a nakrájame z neho 5cm dlhé a 2cm široké pásiky. Natieme ich bielkovou polevou, preložíme na plech a v mierne teplej rúre upečieme do ružova.
Bielková poleva: 1 bielok, 150g práškového cukru a 1 lžička citronovej šťavy. Vymiešame do zhustnutia.


Další recept je od švagrové Vé. "moje vanilkové rohlíčky jsou nejlepší!!!!" prohlásila moje beztak vychloubačná švagrová.
Jenže já je ochutnala a zjistila, že je to fakt pravda.
A tak mi sklaplo a napsala jsem si od ní recept a jiné nepeču, protože jak říká Pepa, jsou tak vynikající, že padají rovnou do ledvin :oD


250g polohrubé mouky, 150g lískových oříšků (ty celé na suché pánvi opražíte, promnete na staré utěrce, tím je zbavíte šlubek, pak teprv nastrouháte) 70g moučkovéhocukru, 200g másla( prosím nešetřete a dejte opravdu máslo ne Heru) 1 lžice mléka.

A co je tohle? no přeci pečené kaštany na kterých momentálně ujíždím a budou patrně mým Vánočním mlsem :oD

9 komentářů:

  1. Ty kaštany bych někdy ráda ochutnala :-), ještě jsem neměla tu čest!

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se přidávám, nikdy jsem je nejedla a říkám si, že až jednou pojedu na vánoční Prahu, tak si je koupím na trzích :)
    Cukrovíčko vypadá krásně, ořechové tyčinky budu muset zkusit, takové cukroví mám ráda, velmi málo surovin a nenáročné na práci :))))

    OdpovědětVymazat
  3. Luduško, i z fotek mňam! Budu péci o víkendu a ořechové tyčinky přidám.Myslím, že budou u nás chutnat! Krásný a pohodový čas adventní. :o)

    OdpovědětVymazat
  4. A já si dnes odpoledne, když jsem byla v Počerkách říkala, co to tak strááášně voní :))

    OdpovědětVymazat
  5. vypdají krásně, bohužel já ochutnala a měn to nechutná...tak si jen vychutnávám občas tu vůni a vracím se do dětských let..hlavně k té pohádce o Křemílkovi..jak pekli kaštany:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéj, presne tieto orechové tyčinky robievala moja mama :-) A hoci orechy rada nemám, tieto tyčinky mi chutia. Recept si ukladám.
    Pečené gaštany milujem, zdá sa mi, že v Čechách to nie je až tak rozšírené ako u nás na Slovensku. Tu ich je bežne dostať aj v obchodoch či zelovoci.

    OdpovědětVymazat
  7. # Kilojouly (kJ): 900
    # Bílkoviny (g): 5
    # Tuky (g): 3
    # Sacharidy (g): 4 TAk tolik obsahují ve 100g kaštany :oD
    to je jeden z důvodu proč kaštany jím. Mám je ráda, znám jejich chu ť z dětství i z cest po zimní Europě.
    A srdečne vítam na svojom blogu Danku !!! Danka ja si myslím, že aj tu v čechách su gaštany dostať kupiť všade ale asi to nie je tak zažité a Ľudkovia nevedia ako ich upraviť. Gaštany mama používala aj do krému alebo do plnky keď piekla morku :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Ďakujem za privítanie, nakukla som od Šedého vlka a asi budem nakukovať častejšie :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Aranelko, vypadá to krásně a jak mě to letos nějak nebere, tak s těmi fotkami a recepty konečně dostávám chuť i na pečení... Ale dětem jsem slíbila perníky, resp. chaloupku, tak uvidíme.ROhlíčky a lineckým to asi skončí ale beztak to nedělám kvůli jezení ale hlavně kvůli dětem. Včera Kuba pekl s babičkou a když jsme se s Bárou vrátili navečer z města, nemohla jsem ho od válu a vykrajovátek dostat:-).

    OdpovědětVymazat