pondělí 13. prosince 2010

Linecké s láskou....



...linecké je taková klasika. Přesto, že občas najdu nový recept, držím se tradice. To moje se odlišuje jenom tím, že není plněné rybízovou marmeládou ale brusinkami. My doma totiž brusinky máme moc rádi, míváme doma i sušené, které používám místo rozinek a dokonce se u nás občas najde i brusinková vodka :o)
...ovečky zdobím pro radost stolujících. A aby se nejednalo o hloupoučké stádo, mají i svoji černou ovci. Vždyť i černé ovce by měli mít Vánoce :o)

...u zdobení jablíček mi ujela ruka s barvou. Nu co můžete odemne čekat, jsem po třech nočních. Jenže, tyhle jablíčka jsou stejně spíš pro zpestření, krájet a konzumovat budeme ta krásná voňavá, prostě opravdová jablíčka ....

... vzpomínka na milovanou Ájinku. A vlastně na všechny pejsky, keré se mnou žili a nyní skotačí v psím nebíčku, určitě i s Kutalovic Meguškou
A nakonec Išelské, neboli Brabantské dortíčky. Opět existuje hojně recepisků.
A na žádost Miji, zveřejňuji ten svůj:

Těsto
210g mouky, 70 g moučkového cukru, 20g kakaa, 40g ořechů, 2 žloutky, 140g másla(hera), lžička skořice, vanilkový cukr, citrónová kůra.
Zpracovat těsto a nechat odpočinout v lednici. Vyválet a vykrajovat kolečka.

Krém: ušlehat 80g másla s 80g cukr moučka

Půlku koleček namáčim do čokoládové polevy (čokoláda na vaření a kousek 100% tuku rozehřát a pořádně vymíchat aby byla lesklá) a nazdobit oříškem nebo mandlí.

Po slepení krémem uložit do chladu.


A nyní bych potřebovala aby nás navštívily Lucky a pěkně peříčky vymetly všechny kouty :o)

11 komentářů:

  1. Aranelko nádhera, ovečky super, no a ty dortíčky vypadají mňamosně: napiš recepis :))

    OdpovědětVymazat
  2. Linecké - tak to je klasika i u nás :o) Ale Tvé ovečky, jablíčka a pejsci jsou naprosto super, strašně se mi líbí, ani bych je snad nejedla, i když ... :o))
    Pěkný večer Aranelko.

    OdpovědětVymazat
  3. Rozkošné! Ovečky nemají chybu! :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Jedna Lucie se hlásí na vymetání koutů :D
    Máš to paní moc krásný, úplně to svádí to všechno .......... :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, mas to zase jako z katalogu! Super ...
    Ja letos asi prvni rok nepecu vubec nic, ... Ale svet se asi nezbori :-)
    A to "osklive" lino si do pracovny urcite dej, vypada moc pekne polozene, doporucuji ...

    OdpovědětVymazat
  6. Já vím, svádí to všechno sežrat :oDDD ale ani prst jsem neolízla, taková jsem poctivka ! Jsem moc ráda, že se Vám líbí zvířátka. Na ovečky jen nanesu ušlehané bílky s cukrem a potom orazítkuju v kokosu, žádná velká věda ale efekt je a jsou roztomilé.
    Katko, budu uvažovat jestli ho časem nedám i do předsíně. Já jsem pro každou špatnost :oD

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné cukroví, srdíčka s brusinkami jsou originální a ty ovečky s černou ovcí prostě nemají chybu!

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Martino, jsem moc ráda, že se ti moje cukrátka líbí. Já moc obdivuji tvoje perníčky !!!

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné...Pastva pro oči a pro chuťové buňky jakbysmet :)

    Cukroví nejím, nevím ale proč...Kolem mě ho pečou kvanta a pak se vytahuje z mrazáku ještě v květnu...

    OdpovědětVymazat
  10. Eliško, já ho letos taky nejím ale já vím proč :o) kdybych nekrmila Mišelína, jéje to by se za tím cukrovím prášilo

    OdpovědětVymazat