pátek 19. listopadu 2010

Ital...


... v kuchyni tentokrát vařil skvělá jídla z jihu Francie.
Můj zamilovaný tarte tatin opět trochu v jiné verzi. Je zajímavé jak se dá tak jednoduchý koláč upéct na tooolika způsoby. V tomto provedení jsou nejen jabka ale kousky fíků. Hmmmm....mlsejte dokud můžete ! (až dostatečně nakrmím Mišelína, dám si někdy kousek k snídani :o)

To já vařila jiné jídlo. Masovou roládu.
Recept jsem našla kdysi ve snaze uvařit něco chutného, zajímavého a hlavně bezlepkového.

Nevím zdali si člověk pro kterého byl masový mls určen vzpomene ale zbytek rodiny, zejména mužská část, roládu miluje.
Vlastně je to už taková tradice, když se sejde rodinná sešlost, nebo má přijet můj nejoblíbenější bratr, že ? No vlastně, já mám jenom jednoho :oD

Receptík
1 kg mletého hovězího
3 vajíčka
1 lžíce bramborového škrobu
koření mleté maso - dle návodu (dávám víc a nesolím)

Z uvedených surovin uhněteme masu.
Tři pruhy alobalu položené přes sebe potřeme olejem. Půlku hmoty mokrýma rukama rozprostřeme do tvaru obdélníku. Naneseme nádivku, pevně zabalíme. Dáme na plech, do kterého nalijeme asi 1cm vody. Pečeme 45 min.

Nádivky jsou různé ale u nás frčí nejvíc:
1, špenát ochucený česnekem, parmazánem a doprostřed uvařená vajíčka. (táto verze mi připadá obzvlášť vhodná na Velikonoce.)

2, smaženice z hub nebo ze zeleniny. Nejhezčí jsou mrkev a hrášek. Doprostřed někdy dávám debrecínský párek.

Možná je výroba rolády trochu pracnější ale skvělé je, že se dá předem připravit a dát do lednice.

U nás ji máme rádi jako hlavní jídlo s bramborem. Ale když vystydne a ztuhne, dá se krájet na tenké plátky a studená mísa vypadá kouzelně.
Tedy jen chvilku, než ji chlapi začnou ochutnávat a zapíjet červeným portugalem :o)

foto. dodám

2 komentáře: