čtvrtek 20. října 2011

Maďarsko 1

Stalo se dobrým zvykem v naší rodině, že se vzájemně obdarováváme poznávacími zájezdy.
Tentokrát byl obdarován Pepa a jeli jsme na pár dnů do Maďarska. Ovšem u při pohledu na Budapešť  z Gellértova vrchu (socha Svobody a v pozadí Citadela¨) se mi probouzí tisíce krásných vzpomínek a začínám mít pocit, jako bych byla obdarována spíše já.
Maďarsko jsme totiž  s rodiči navštěvovali téměř pravidelně každý rok. Jezdilo se na Balaton ale při zpáteční cestě z dovolené jsme navštěvovali právě Budapešť . Dvakrát se mamice povedlo zajistit zájezd k Komárna do Budapešti a zpět lodí Družba, která kotvila u řetězového mostu a na které jsme byli celý týden ubytováni v kajutách a také v místních restauracích jedli a slunili se na její palubě.  Navštěvovali jsme Margitin ostrov, také památky...právě sochu Svobody, nebo Rybářskou Baštu ale vždy jsme se nejvíc v Budapešti  těšili na Vidámpark.

Ale zpět k dnešní návštěvě města, je trochu zakaboněno a fotky tím pádem nic moc

A protože, je náš zájezd poznávací, poznáváme a navštěvujeme místní památky. Jednou z nich je Bazilika sv. Štěpána, ve které se ukrývá i kuriózní relikvie, jeho zmumifokované zápěstí.

Po příjemné procházce Váci útcou ....

...se přiblížíme k tržnici. Je stará víc než sto let a svým vzhledem připomíná spíše nádraží. V jejích třech patrech nabízí široký sortiment potravin(krásně naaranžovaná zelenina a ovoce, pagáčky, štrúdl s různými náplněmi, krémeše, klobásy a husí játra :o) a suvenýrů. Nakupujeme sušenou papriku i tu v tubě, klobásy a ozdobu, která bude zdobit náš  Vánoční strom....anděla z bílého filcu.

V odpoledních hodinách nás autobus odváží do Mezokovesd do hotelu Hajnal, kde se ubytováváme a budeme zde spát příští tři noci. Ubytování se nám docela líbí, našinec  nepotřebuje žádný luxus, jen svou sprchu a WC, pohodlnou postel a pokud možno v místě prima restauraci.
No a vzhledem k počasí příjemně vytopený pokojík. Z toho strach opravdu nemusíme mít, mám pocit, že hotely a ubytování v blízkosti termálních lázní mají tu vymoženost, že jsou vytápěny právě touto vodou. V hotelu je opravdu všude příjemně teplo.
V útrobách je možné si zahrát kulečník i pingpong, navštívit místní saunu nebo si objednat masáž či kosmetiku. Na dvoře se nachází dva bazény, ten letní je vypuštěný ale ten s termální vodou  je funkční a už ráno kolem osmé se zde koupou návštěvníci hotelu

Jen co jsme se ubytovali, vyrážíme do místních lázní Zsory, které mají příznivý vliv na léčení pohybových potíží,  přes plynový separátor se napájí různé bazény v lázních Höforrás. Teplota vody v lázních je 38-40°C. Několik bazénu se nachází uvnitř ale dva nebo tři s příjemně teplou vodou  je i venku a tak při venkovní teplotě vzduchu kolem 10oC trávíme odpoledne zde.
Večer zjišťujeme, že naši spolupoznávači jsou z domova napakovaní řízkama, v restauraci posedáváme téměř sami. U vzdálenějšího stolu sedí příjemní lidé, společně nás vyfotí. Přisedáváme k jejich stolu a všichni si objednáme  místní speciality.
Na zdraví a také z radosti, že potkáváme příjemné lidi připíjíme bílým Muškátem a povídáme si o svých životech a o cestování. Těšíme se na další dny a večery...hezky nám to začíná :o)