čtvrtek 1. března 2012

Ke dni knihy


Nedávno jsem  přehodnocovala svůj blog, přemítala jestli pokračovat a když tak jak ..o čem psát. Rozhodla jsem se, že mu přidám  ...hezky stylově v den knihy...štítek s názvem víc než čitelným...knihovnička.
Někdy cítím totiž potřebu  podělit se o zážitek z přečteného. Třeba by to někoho mohlo zajímat, nebo mu to pomůže.. jednoduše ho trkne (viďte pane inženýre :oD), když bude tápat při výběru vhodného dárku.

vyhoďte Vinnetoua
Název knihovnička ...v naši domácnosti je velice slabý odvar toho,  co ji vskutku tvoří.
Množství knih různých žánrů už dávno přetekl prostorem oněch dvou regálů od podlahy ke stropu. Občas  se sice rozloučíme s brakem let minulých a knížky pro děti přenecháme právě jim ale vzápětí vzácné volné místo bohatě nahradí hromádka novotou vonících knih.
Kdysi jsme dokonce víkendové dny, zejména ty deštivé, trávívali v prostorách Palace Luxor. Po volném rozchodu v jeho útrobách jsme se opět setkali ....v maličké literární kavárně prvního patra a následně u hořce  horké kávy redukovali dvě hromádky knížek na jednu.....s ohledem na naše počeby :o)... a taky vůli našeho společného rozpočtu.

A tak naše domácí knihovny rostli a zužovali náš životní prostor  Na Václavák za tímto účelem raději nejezdíme.
 Naopak přichází čas knihovnu probrat s některými knihami se rozloučit navždy nebo je přesunout do mimobytových prostor. Není to jednoduché, vždyť dokázali byste třeba ...vyhodit  Vinnetoua ?

(Možná taky vypracuji seznam knížek, které bych mohla případným zájemcům nabídnout k odběru).

Jsem čtenářka cestující
ano řadím se do skupiny, těch čtenářů, kteří si na cestu do práce i z ní přihazují do ručního zavazadla těžítko v podobě knihy (vše má své  meze...proto nečtu třeba Larssona )a nezbytné brýle.
Kniha musí být poutavá aby dostatečně přiměla k soustředění  ( ne na nepřizpůsobivé občany....Pražští znají)
 No a ze společenských důvodů...raději ne moc vtipná (Jednou nohou v blázinci...jsem si do prostor PID brát neměla...u jedné pasáže jsem vyprskla opravdu mohutně...nooo není nutné na sebe upozorňovat)

Čtenářka postelová
i to jsem já....a co to znamená?...inu nejen polohou v leže je takový čtenář specifikován ale i výběrem knih.
Prim mají ty, které mě učí jak zalévat kytky...vařit...i čaj...vyfotit makro...prostřít stůl...zařídit byt dle feng shui...a zhruba jednou za rok si hodit kostkou k astrologickému  orákulu.
Prostě všechny ty krásné ...s nezbytnými obrázky.

...a ještě něco. Klidně si občas žiju bez knihy.
Chlácholím se tím, že toho hojně načtu na netu. Jenže potom....potom zase louskám knížku za knížkou...a proto nemůžu jinak, z tohoto úhlu pohledu se  nazývám...čtenářkou záchvatovou.

A na závěr slovo kritika
v knihovničce nebude ostré. Já totiž jen málokdy dokážu dočíst knížku  do konce v případě, že  se mi nelíbí.A tím se samozřejmě  necítím oprávněná ji kritizovat.
Ovšem, zejména žijící autoři prominou...někdy tuatam něco zkritizuji ale nic si z toho nedělejte...vždyť jsem jenom obyčejná žena z lidu. (Aranel z lidu :oD)

P.S. obrázek není z naší domácnosti....i když nebyla bych proti...no je pěkně vygooglenej a půjčenej :o)

12 komentářů:

  1. obrázek je parádní. Takový čtecí kout, ještě kdyby byl dobře odhlučněný bych brala :))
    Poslední dobou jsem čtenář postelový a poslouchací :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko je...dokonce na vážno přemýšlím jestli by se to nedalo v naši domácnosti zrealizovat. Tak vy taky?..a poslouchací...to budete až se naučí Sofinka číst :o)

      Vymazat
  2. Tak ta posteloknihovna mě nadchla, právě řešíme spaní dětem a syn, ten je teda čtenář jakýkoliv, někdy mám podezření, že má rozečteno i několik knih najednou. Já čtu nejradši v posteli, taková knížka mi taky nejdýl vydrží, protože to pěkně uspává, jak čtu přes den, tak nemám šanci udělat nic jiného.

    OdpovědětVymazat
  3. Na novou rubriku se moc těším. Ráda uvítám tipy na zajímavé knihy. V posteli čtu také ráda, jenže poslední dobou často nad knihou usínám, ať je sebezajímavější.

    OdpovědětVymazat
  4. Jakožto milovnice knih nemohu nereagovat :-) Postelové zákoutí je úžasné, náhodou jsem před třemi dny dala na svůj blog obrázek pro mě ideálního (neuskutečnitelného) bydlení. Do Luxoru jsem chodívala často, vždy jsme to zakončili též v oné kavárničce. Až jednou jsem se přistihla, jak jim tam samovolně rovnám knihy, a řekla, že mi musí stačit moje knihovna :-) Ke Čtenářce cestující - ještě bych podotkla, že je nutné mít větší kabelku :-) Úmyslně pracuji dále od domova, protože je to denně hodina čistého času, kdy si čtu. Když se uvolnilo místo v pobočce kterou mám za rohem, na chvilku jsem zaváhala, a poté z výše uvedeného důvodu zůstala pracovat v centru.
    Jinak domácí knihovna nám prorostla až do sklepa...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, to co nosím na rameni já...rozhodně už překročilo rámec kabelky :o)))...velké knihy ale odmítám tahat ...tím pádem číst .o)

      Vymazat
  5. Mám to hodně podobně, a postelové zákoutí bych doma brala všema deseti. Vypadá moc pěkně. Jsem čtenářka cestující, postelová a také čekárenská. Všeobecně nesnáším čekání a fronty a když už musím, tak jedině s knihou. A ještě také máme doma čtenářský koutek na toaletě:-),takže jsem vlastně i čtenářka toaletní:-)Prostě kudy chodím tudy čtu. A v autě poslouchám audioknihy:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za doplnění...čekárenská, to jsem také a toaletní...jak jen jsem mohla zapomenout :oD..ve stojanu na časopisy se najde i učebnice angličtiny ...aspoň vidíte jak si na tom stojím se znalostmi cizích jazyků :oD V autě ještě nejsem tak zdomestifikovaná...až to vezmu pořádně do svých rukou, bude to taky tak. Zatím ještě pořád v autě poslouchám Pepu :o)))

      Vymazat
  6. No už jsem chtěla říct TAK TOHLE TI ZÁVIDÍM to je opravdu nádhera....já jsem čtenářka zvaná imrvére, a jelikož i u nás už není knihy kam dávat, jako knihovna nám slouží celá stěna a ještě nějaké knihy leží na půdě v krabicích nerozbalené celých dvacet let od nastěhování sem do gubernie tak využívám místní knihovny anebo zajdu do antikvariátu....a mimochodem s tím Larssonem jsem cestovala, a k němu ještě velkou cestovní tašku a noťas. Českými drahami. Z Pardubic do Třebové.....Druhý den jsem nemohla moc pohybovat rukama, páč mi bylo jako kdybych slkádala uhlí pro všechny v Rybníku :-D..... Na ty kritiky se těším, bude o čem rozprávět!

    OdpovědětVymazat
  7. Znám všude-přítomné knihy. U nás by to bez knihovny nešlo..a doporučuji takovým nadšencům jako ty ..knihovna knihovna pořádná :).

    OdpovědětVymazat