středa 5. května 2010

Hrdinové táhnou

Žijí se mnou. Hrdinové mého dětství. Někdy je slýchám a vedu s nimi válku

Pepa "lehni si , není ti dobře, máš teplotu a pořádně se přikryj! Vem si i ponožky, kde je máš?"
Já "jo vebu, báb je dady"
Už když Pepa odchází do své pracovny ponořit se do světa čísel, slyším to pískání. Houpe se na dřevěné lžíci a sebevědomě nadouvá své malinkaté tělíčkoJanko Hraško (video)
JH : " Som tak maličký a aj dedovi na pole halušky odnesiem aj vojnu s bacilami vyhrám a ty taká veliká sa tu váľaš "
Já: "zmizni Janko, báb rýbu a tím pádem mám nárok"
Janko se naoko schová do dřevěné lžíce, protože v obýváku je najednou strašná zima. Vítr fouká, podlahu pokryje led a sníh. A už je mi jasné co se bude dít, otráveně převrátím oči v sloup. "už jsi zase tady?"
Maresjev "osmnáct dní jsem se zraněný plazil z nepřátelského území, nohy mi museli amputovat a já pak létal dál, a co ty se tady tak válíš"
Zase vyhráli, říkám si tichým odchodem do kuchyně.

Vyndám velký hrnec a dám vařit těstoviny Zatím nakrájím cibuli nadrobno a krátce ji orestuji na dvou lžících oleje. Přidám nakrájenou hlívu. Přidám vegetu, pepř a drcený kmín. Malinko podusím. Zatím sliji uvařené těstoviny a přidám k houbám. Promíchám, prohřeji a zaliji rozšlehanými vejci. Míchám a až se vejce vysráží přimíchám zelené bylinky. Nevím jak jídlo nazvat ale Maresjev z našeho bytu vypad.
Janka Hráška jsem zahlídla jak nakukuje za láhví okurek. Já ti dám, říkám si a zapnu troubu. Vyndám mísu. Vyklepnu do ní 3vejce. Hrnek mléká a půl hrnku oleje a hrnek cukru (já hnědého) jeden vanilkáč. Je čas na promíchání. Odměřím dva hrnky polohrubé a vysypu do ní pytlík mletého máku a jeden prdopeč a lžičku nastrouhané citronové kůry. Rozhlídnu se kolem, jestli není poblíž Pepa a přidám lžičku skořice. Promíchám a suchou směs spojím s mokrou. Vyliji na pečící. Otevřu švestkový kompot a pokladu na makovec. Peču asi 18 min na 180.
Zmizel i Janko Hraško. Dřevěná lžíce je prázdná.

Můžu si jít na chvíli lehnout. Ale jen na chvilku, protože oni se zaručeně vrátí. Mám na prkně hromadu žehlení.

11 komentářů:

  1. Tak to moc dobře znám :-)...i když mí prudiči vypadají kapku jinak.
    Aranelko, ale opravdu si lehni a POŘÁDNĚ si odpočiň :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já nevím, holka, jestli děláš dobře! Meresjev na to dojel! Lehni si!!!!!!!!!!:o)

    OdpovědětVymazat
  3. Žehlení nemá nožičky,neuteče. Lehnout, odpočinout, vypotit. Nabrat sílu. Jinak to nejde. Vlaďka má pravdu, Meresjev na to dojel, a že ho znám dobře:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám, že hromada ještě leží na prkně:-)A že už je aspoň trochu líp. Mne to z pondělka už přešlo, ale krk mne drží pořád, jak zevnitř, tak ztuhlost zvenku, uzliny pod ušima či co, dnes jsem měla celej den šátek.To bude tím nijakým počasím, až vyleze sluníčko, zalezou zas bacily.
    A ten makovec vypadá moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  5. No koukej ležet teta..meresjev není zrovna hrdina hodný následování...já zas znám ty, co říkali, že není čas na hrdinství:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Aranelko,
    chvilku jsem musela přemýšlet-au au,myšlení bolí,o čem je vlastně řeč :o).Ale též jsem pochopila a radím jako ostatní ležet,potit se,spát,odpočívat,dát se do kupy!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Jj, taky nejsem pro hrdinství, ale pro vyhřátý pelíšek a hrnek teplého čaje :)
    A Janka klepni lžící, když se vrátí ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Jasně souhlasím - zalehnout, odpočívat!!! Včera manžel hlídal naše holčičky a já navečer také zalehla a dnes už je lépe :o)) A žehlení neuteče, to se dá krááásně odložit :o)

    Jinak Aranelko, myslím na Tebe a odpovídám, ten skleněný poklop mám doma už hodně dlouho, kupovala jsem ho na www.mimibazar.cz, nahoře objevíš INZERENTI, pouze do kolonky ID zadej 14037 a zobrazí se Ti obchůdek paní Kateřiny, tak jukni jaké poklady má :o)
    (Teď si uvědomuji, že tykám a nejspíš vždycky vykám, tak se moc omlouvám)

    OdpovědětVymazat
  9. Aranel doufám, že je dnes lépe...
    Radím potit a ležet, ale sama se tím neřídím. Můj Meresjev má 5 hlav a pořád jsou hladové. Ještě že ta pátá hlava umí umejt nádobí a vyhnat děti do kutlochů...
    Mě sesekl močák. Tak ti připíjím na brzké uzdravení urologičákem. Občas nevím jestli není příjemnější ponechat si to pálení a bolest ledvin než polykat ten hnus. :o)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc děkuji všem je mi lépe,nemoc nemá dlouhý průběh. A všechny Vás uklidním, hromada žehlení zůstala na místě, faaaakt neutekla :o))) Martinko, děkuji za typ, nebýt mimáče ani snad nemám co na sebe, navštěvuji podívám se na tento odkaz.A klidně tykej, tykejte všichni. Jsem sice stařena ale ten duch, ten nechce stárnout :o)))
    Ayo, nevěřím, ty že nemáš čas psát blog protože se válíš ve wirpoolce se sklenkou sektu, gelovým nechtem druhé ruky si vyndávaš jahodové jadérko ze zubu a zrovna čeká na tebe sympatický opálený masér aby ti namasíroval chodidla ? :o)))

    OdpovědětVymazat