středa 13. října 2010

Paříž La Défense....

... aneb miniaturní Manhattan. I tak se říká tomuto "městu ve městě" společenství vysokých moderních staveb, které kontrastují se zbytkem historické Paříže.
Pro milovníky moderní architektury ráj ....
... když jsme stáli u Grande Arche a uvědomili si její velikost (do jejího "rozkroku" by se vešel Notre-Dame a dokonalost tvarů, byli jsme našemu zastavení moc rádi.






... na první pohled se může zdát, že zde snad ani nežijí lidé....
... ale žijí. A nejen lidi ale i pejsci :o)

La Défense je vlastně i takovou otevřenou galerii. Objevili jsme tady řadu fresek, fontán a soch. Třeba jako bolavý prst vyčnívá 12m vysoký bronzový palec. Dílo francouzského sochaře Césara.
Mc Donald. Ráj českých turistů v zahraničí. Lze se tady najíst téměř za stejné peníze jako u nás a dojít si pohodlně na toaletu. Přesto, že doma téhle služby skoro vůbec neužíváme, tady zřejmě právě proto, že víme co můžeme čekat, jsme navštívili restauraci tohoto typu dokonce dvakrát. ..
... stojíme v dost dlouhé frontě ale už tam nás oslovuje milá černá holka s počítačem v ruce a provádíme objednávku dvou salátů a dvou nápojů. Než přijdeme k pultu jsou dva Césary a pití připravené na tácu, platíme a můžeme jíst.
Zeleň je v La Défense tak nějak ukázněná. Vysázená v úhledných štvercích.
Co ale zaujalo moje oko byla tahle překrásná zelená zeď...
... hned jsem pátrala jak je možné tak velkou a svislou plochu osázet a tady je řešení. Na zdi jsou umístěné jakési kukóny ve kterých žijí rostliny. Zavlažovací systém jsem ovšem neodhalila.
No ale řekněte, není to nádhera ? hned bych si takovou (samozřejmě mnohem menší ) představila na zdech našeho balkónu...


Trochu nás šokoval výhled na maskáčové sídliště. Nevím co na to říct, jen snad "ach ti francouzi ...tak rádi nás šokují " :oD

4 komentáře:

  1. Mě tato část Paříže naprosto fascinovala.Má zvláštní sterilní kosmickou atmosféru.Nezapomenu na starý romantický kolotoč vyhrávající monotoně jednu melodii uprostřed této moderny.Napadá mě jediné...ach,ti fancouzi...tak rádi nás šokují!
    Krásné fotky, Liduško! :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky, jako vždy:-) I když, já jsem spíš milovník starého, jsem taková konzerva...
    Ta zelená zeď se mi taky moc líbí, porostlý balkón by byl opravdu úchvatný:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Áno, mňa Defance tiež uchvátila. Nádherná, moderná architektúra. Veľká archa je vraj presne kilometer od Víťazného oblúku. Pekné fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. úžasné, moc se mi to líbí. Je to krásný protiklad k historické části Paříže.
    Fotky jsou krásné.

    OdpovědětVymazat